ADD/ADHD (figyelemzavar, hiperaktivitás)
Az ADHD és háttere – 2. rész
“Vagy tanulunk, vagy törünk” Az ADHD kifejezéssel manapság előszeretettel dobálóznak szülők és pedagógusok is, pedig e rendellenesség felismerése és…
ADHD és háttere – 1. rész
Az ADHD kifejezéssel manapság előszeretettel dobálóznak szülők és pedagógusok is, pedig e rendellenesség felismerése és pontos meghatározása gyakran még a…
Hogyan segít a neurofeedback az ADHD vel érintett gyerekeknek?
Egy nagyon jó cikk, hogy miért és melyik Neurofeedback terápiát válasszunk. Kecskeméten is kipróbálhatod az Othmer-ILF Neurofeedback tréninget. Kérdéseddel keress…
ADHD és az iskola
Az iskola kezdés önmagában is megterheli a gyerekeket. Növekednek a követelmények, és elsősorban megnő az az időtartam, amit…
Hiperaktivitás-figyelemzavar (ADHD) – így segíthetsz!
Egyikük sincs könnyű helyzetben: a szülő dolga, hogy a saját gyermeke érdekeit védje, a pedagógusnak azonban az osztály egészének…
A 9 leggyakoribb tévhit az ADHD-ról
Bár több tízezer embert – felnőttet és gyereket – érint az ADHD, még mindig elég keveset tudunk róla, a legtöbb…
Figyelemhiány (ADHD) kezelése gyerekeknél – Hogyan tud segíteni a szétszórtságon a Neurofeedback tréning?
Mely tünetek utalnak figyelemzavarra (ADHD) gyerekeknél? Mikor kell szakemberhez fordulni? Hogyan segítheti a szülő saját maga figyelemzavaros gyermekét? A válaszokat…
A „Szedd már össze magad!” – Diszciplína és az ADHD
Az ADHD világviszonylatban körülbelül a gyerekek 3-6 százalékát és a felnőttek 2-3 százalékát érinti. Mivel igen sokszínű állapot, ezért spektrumzavarként…
ADHD-ről Jessica McCabe-bel
A magyarországi közbeszédben még mindig nagy az értetlenség az úgynevezett Taigetosz-törvény körül. Miközben ez egy újabb társadalmi-politikai üggyé válik, kevesen…
ADHD / ADD (figyelemzavar, hiperaktivitás) TESZT
A következő ADHD teszttel megtudhatja, hogy van-e figyelemzavara vagy hiperaktivitása.
A figyelemzavar és a hiperaktivitás gyakran jár együtt, és a beilleszkedést nagyon megnehezíti a kétféle önirányítási terület gyengesége.
Ha a figyelemzavar tanulási zavarral társul, a teljesítményzavar valószínűsége megsokszorozódik. A sok kudarc diszharmóniához vezet.
A hiperaktivitással együtt járó tanulási zavarok növelik a kudarc és a frusztráció valószínűségét, ezért önértékelési zavarokhoz vezethetnek. Ilyenkor elég valószínű a diszharmónia kialakulása. Mind a részképességbeli eltérések kompenzációja, kezelése megtanulható, mind a hiperaktivitás okozta életvezetési problémákat meg lehet előzni.