A műhely első részében a “figyelem” pszichológiai és gyógypedagógiai vonatkozásait előadás formájában tekintjük át a résztvevőkkel. Majd a workshop második felében az itthon még kevéssé ismert neurofeedback eljárásban rejlő lehetőségeket lesz alkalmuk kipróbálni. A figyelmi képességünk segítségével tudjuk feldolgozni és kiszűrni a környezetünkből érkező, számunkra fontos és irreleváns ingereket, amelyek mentén a viselkedésünket szervezzük és tanulunk. Amikor figyelünk, a kérgi aktivitásunk bizonyos mintázatot mutat, amelyet a környezetből érkező ingerek, valamint a saját belső állapotunk nagyban befolyásol. Figyelemzavar fennállása esetén az egyéneket rengeteg kudarc éri a mindennapokban. A neurofeedback az egyik legmodernebb tanulási rendszernek számít napjainkban, amely az agy működésének szabályozásán keresztül fejti ki hatását. Az agyműködés optimalizálása az agyhullámok monitorozásán és azok kognitív befolyásolásán alapszik. A fejtetőn elhelyezett szenzorok és egy készülék segítségével a szakember nyomon követi a számítógép kijelzőjén megjelenített EEG-jeleket. A neurofeedback terápia során az eltérő agyhullámok amplitúdójának csökkentését vagy növelését segítjük, hogy a problémák megszűnjenek, és az agy működése harmonizálódhasson. Az EEG-biofeedback terápiát kezdetben leginkább figyelemzavar és autizmus esetében kezdték kiegészítő kezeléseként alkalmazni, de mára számos más probléma esetén is segítséget nyújt (tanulási zavar, diszlexia, diszgráfia, fejfájás, stb.). Továbbá az agy teljesítőképességének fokozására; és a kreativitás is megfelelő eszköznek bizonyul.